خبرخوب| دو زن ایرانی در ماموریت ناسا چه می کنند؟/ زمین بگیرید و صاحب خانه شوید

خبرخوب| دو زن ایرانی در ماموریت ناسا چه می کنند؟/ زمین بگیرید و صاحب خانه شوید

خبرخوب| دو زن ایرانی در ماموریت ناسا چه می کنند؟/ زمین بگیرید و صاحب خانه شوید

خوب دیدن شرط انسان بودن است… عیب را در این و آن پیدا مکن… خوب دیدن و در جست وجوی خوبی بودن یکی از توصیه‌های اساسی مولانا در کتاب فیه ما فیه است. از نگاه مولانا زندگی ما را نوع نگاه ما به پیرامون مان شکل می‌دهد.صدالبته که همه حرف بسته خبر خوب ما هم همان حرف مولاناست و تمرین خوب دیدن. امروز هم بیایید کمی خوبی ببینیم و بخوانیم.

خبرخوب| دو زن ایرانی در ماموریت ناسا چه می کنند؟/ زمین بگیرید و صاحب خانه شوید

گروه خبر خوب: خوب دیدن شرط انسان بودن است… عیب را در این و آن پیدا مکن… خوب دیدن و در جست وجوی خوبی بودن یکی از توصیه‌های اساسی مولانا در کتاب فیه ما فیه است. از نگاه مولانا زندگی ما را نوع نگاه ما به پیرامونمان شکل می‌دهد. اگر نگاهمان، مانند نگاه یک عاشق باشد، همه چیز را عاشقانه می‌بینیم. اگر نگاهمان منفی باشد همه چیز را منفی می‌بینیم. دیگر آدم‌های خوب و مثبت را در زندگی پیدا نخواهیم کرد و نخواهیم دید. دیگر اتفاقات خوب و مثبت در زندگی ما رخ نخواهد داد و نگاه منفی‌مان اجازه نخواهد داد چیزهای خوب را متوجه شویم. عشق را بی معرفت معنا مکن… زر نداری مشت خود را وا مکن همه حرف بسته خبر خوب هم همان حرف مولاناست و تمرین خوب دیدن. امروز هم بیایید کمی خوبی ببینیم و بخوانیم.  

  *پالایشگاه داریم چه پالایشگاهی! فقط کافیست از دنبال کنندگان بسته خبرخوب باشید تا دیگر به شنیدن خبرهایی مسرت بخش از صنعت نفت وگاز کشور عادت کرده باشید وسرتان را بالا بگیرید که در ایرانی آباد زندگی می‌کنید. خبرخوب ما این بار از نوع گازی‌اش است. در دومین روز از سفر ریاست جمهوری به خوزستان پروژه عظیم پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس افتتاح شد. در این پالایشگاه، روزانه، ۹۷ هزار بشکه معادل ۷ هزار و ۳۱۸ تن گاز طبیعی، ۶ هزار و ۶۴۹ تن گاز شیرین و ۴۱ تن گوگرد جامد تولید خواهد شد! رقم‌ها رقم‌های باورنکردنی است. به گفنه مسئولان پالایشگاه در حال حاضر ۲۵۰ میلیون فوت گاز به شبکه سراسری افزوده شده که تا چندماه آینده به ۵۰۰ میلیون فوت گاز افزایش پیدا می‌کند. البته افتتاح این پروژه یک حسن بزرگ دیگر هم دارد و آن اینکه کمک بزرگی در جمع آوری و بازیابی گازهای مشعل‌ها می‌کند و در کاهش آلودگی شهر اهواز و مناطق اطراف آن بسیار اثر گذار است.

*زمین بگیرید و صاحب خانه شوید بی قیف و قوپی! آن روزی که خبر صاحب خانه کردن خانواده‌های دارای فرزند چهارقلو را شنیدید چه فکری پیش خودتان کردید؟ راستش را بگویید! اگر از آن دسته‌ای هستید که زیرلب تان گفتید بزک نمیر بهار میاد! یا در دلتان گفتید این خانه‌ها را کی داده کی گرفته! این خبر را با دقت بیشتری بخوانید و عینک بدبینی را کنار نگذارید اصلاً این عینک را بشکنید که اصلاً به کارتان نمی‌آید. سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن خبر داده که واگذاری اراضی به متقاضیان دارای فرزند ۴ قلو در سه شهر گتوند، حمیدیه و دزفول آغاز شده است و بی قیف و قوپی چهارقلودارها دارند صاحب خانه می‌شوند. مالکی؛ سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن گفته این واگذاری بر اساس قانون جوانی جمعیت و بر اساس تبصره ۱۱ لایحه بودجه ۱۴۰۲ به منظور حمایت از خانواده و جوانی جمعیت صورت می‌گیرد و وزارت راه و شهرسازی مکلف است در سال ۱۴۰۲ یک قطعه زمین و یا واحد مسکونی به صورت رایگان در قالب شرایط مندرج در ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ارائه کند.  

*زنان ایرانی در مأموریت ناسا صبح تا شب کارشان شده سرکوب زن و جایگاه زن در ایران و چشمشان برای دیدن برخی خبرها کور است. البته که خبرهای خوب را می‌بینند اما سعی می‌کنند با سکوت از کنارش رد شوند. این‌ها وصف رسانه‌های معاند است که شبانه روز در حال پمپاژ ناامیدی و سانسور خبرهای خوب هستند و همه هم و غمشان در چند ماه گذشته یاس وناامیدی بوده است. مهم نیست. ما اینجاییم در کنار شما. می‌دانستید در مأموریت جدید ناسا برای یک آزمایش مهم دو تن از زنان ایرانی پای ثابت کار هستند؟ ناسا در حال انجام یک مأموریت و رصد مهم است به نام «دارت». در این مأموریت قرار است یک کاوشگر فضایی به سیارک دوگانه «دیدیموس» کوبیده شود تا آزمایش کند که آیا اثر جنبشی یک برخورد فضاپیما می‌تواند با موفقیت یک سیارک را در مسیر برخورد با زمین منحرف کند؟ یا خیر؟ حالا بشنوید که «صدیقه سجادیان»؛ عضو هیات علمی دانشکده فیزیک دانشگاه نعتی اصفهان و «الهه خالویی»؛ دانش آموخته این دانشگاه در این مأموریت مهم ناسا پای کار هستند و یافته‌های آنها در قالب گروه تحقیقاتی “مایندستپ” (Mindstep) در مجله معتبر “نیچر” (Nature) منتشر شده است. روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان اعلام کرده ۲ پژوهشگر دانشگاه صنعتی اصفهان که از اعضای گروه بین المللی “مایندستپ” هستند، قسمتی از رصدهای مربوطه را با تلسکوپ ۱.۵ متری دانمارک در طول فصل رصدی سال ۲۰۲۲ میلادی انجام دادند. پرچم زنان درجمهوری اسلامی همیشه بالاست.

*پولدارها بخوانند/خیر لرستانی با ۹۰۰ میلیون تومانش چه کرد؟ کار خیر را باید جار زد. دیگر گذشت آن زمان که می‌گفتند در سکوت کار خیر کنید و صدایش را در نیاورید. الان تا می‌توانید صدای کار خیر خودتان واطرافیانتان را در بیاورید. ما هم در بسته خبر خوب کمکتان می‌کنیم. اصلاً خودتان این خبر را بخوانید و کلاهتان را قاضی کنید. یک خیر لرستانی ۸۱ زندانی جرائم مالی را با پرداخت بدهی‌شان از زندان آزاد کرده است. یعنی بند جرائم مالی شده خالی از زندانی. چه خبری از این بهتر! چه خیری از این بالاتر! خدا عزتت را افزون کند آقای «علی دولت شاهی»! مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان لرستان گفته مجموع بدهی این افراد بیش از شانزده میلیارد ریال بوده که ۹ میلیارد ریال از این مبلغ را علی دولتشاهی، خیر نیک اندیش خرم آبادی پرداخت کرده و مابقی با کمک مددکاران و اخذ رضایت شکات تأمین شده است. آقای دولت شاهی با این ۹۰۰ میلیون تومان می‌توانست کلی کار کند و پول روی پول بگذارد اما دلش را داشت و شیرمردانه ۸۱ زندانی را از زندان آزاد کرد. فقط خدا می‌داند چقدر دعای خیر بدرقه دنیا و آخرت این خیر لرستانی شده است. این خبر برسد به دست آنهایی که دستشان به دهن شان می‌رسد اما اهل کار خیر نیستند.

*تاکسی دربست! چشم‌هایمان را بشوییم و کمی خوبی ببینیم. اگر از بی انصافی بعضی راننده تاکسی‌ها می گویید، اگر مدام غر می‌زنید که امروز راننده تاکسی بدخلقی کرد یا پول بیشتری گرفت یا… این طرف ماجرا را هم ببینید. ببینید که ما راننده‌های تاکسی اهل دل و خوش اخلاق و با مرام هم کم نداریم. مثلاً یک راننده تاکسی در همین منطقه ۱۳ خودمان هست به نام «محمد کیاسالار» که با تاکسی زرد رنگش شده ناجی دردمندان محله‌اش. دیگر اهالی محله اسدی و آنهایی که ماشین در بساطشان نیست می‌دانند اگر خدای نکرده گذرشان به بیمارستان افتاد، آقای کیاسالار دربست در خدمتشان است. آمارش را ندارد اما تا حالا صدها بیمار را با همین تاکسی به مراکز درمانی رسانده و دوباره به خانه‌هایشان برگردانده است. محمد اقای این بسته خبرخوب ما مسئول صندوق خیریه مسجد محله هم هست و با تاکسی‌اش بسته‌های ارزاق نیازمندان محله را به دستشان می‌رساند و خلاصه که این ارابه چهارچرخ و راکبش چه خیرها که نرساندند به مردم! از این دست آدم‌های کاردرست در کنار ما کم نیستند. دم خبرنگار همشهری محله گرم که این سوژه را دست به دست در فضای مجازی چرخانده و بسته خبر خوب ما از صفای باطن این مردم دوست داشتنی پر شده است.

*زیرپای مادر حتماً قرار نیست روز مادر باشد تا یادآوری کنیم چقدر به مادرهایمان بدهکاریم. این چقدر که می گوییم وزن خیلی زیادی دارد. با خواندن این روایت حتماً دستتان می‌آید اوج بدهکاری به مادرهایمان را. شخصی به پیامبر (ص) از کج خلقی مادرش شکایت کرد، حضرت فرمود: «او در آن نُه ماه که بار تو را تحمل می‌کرد و آن دو سال که تو را شیر داد و شب‌هایی که بیداری کشید و روزهایی که برای تو تحمل تشنگی کرد، کج خلق نبود. مرد گفت: من جزای زحماتش را پرداخته‌ام و او را دوبار بر دوش گرفته و به حج برده‌ام. حضرت فرمودند: حتی جزای یک ناله او را هنگام وضع حمل نپرداخته‌ای. حتی بهای یک ناله را هم نپرداختیم. شوخی نیست‌. از آن اولادهای فراموش کارنباشیم. همین حالا هر کجا که هستیم، گوشی تلفنتان را برداریم و شماره مادر را بگیریم. حالی و احوالی و قربان صدقه‌ای و بعد از تمام شدن کار هم همراه خانواده یک توک پا به دیدنش برویم. روح همه مادران آسمانی هم شاد و قرین رحمت خداوند!   خوش خبر باشید! و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هریک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت [email protected] یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید.   منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.   پایان پیام/    

دیدگاهتان را بنویسید