خبر خوب | لباس عروس از طرف بهترین بابای دنیا/ قانون برای همه است؛ حتی برای شما دکتر عزیز!

خبر خوب | لباس عروس از طرف بهترین بابای دنیا/ قانون برای همه است؛ حتی برای شما دکتر عزیز!

خبر خوب | لباس عروس از طرف بهترین بابای دنیا/ قانون برای همه است؛ حتی برای شما دکتر عزیز!

چشم بر هم زدیم از نیمه‌ ماه مبارک رمضان هم گذشتیم. زیباترین مناسبت این روزها را هم با شیرینی و شکلات و مولودی سپری کردیم؛ ولادت آقا امام حسن مجتبی علیه‌السلام و پدر شدن مولایمان امیرالمؤمنین.
برای مرور خبرهای خوب امروز، چه بهانه‌ای زیباتر از سالروز پدر شدن مولایمان علی (ع) و ولادت مولای دیگرمان امام حسن(ع).

خبر خوب | لباس عروس از طرف بهترین بابای دنیا/ قانون برای همه است؛ حتی برای شما دکتر عزیز!

گروه خبر خوب: چشم بر هم زدیم از نیمه‌ ماه مبارک رمضان هم گذشتیم. زیباترین مناسبت این روزها را هم با شیرینی و شکلات و مولودی سپری کردیم؛ ولادت آقا امام حسن مجتبی علیه‌السلام و پدر شدن مولایمان امیرالمؤمنین(ع) در نهج‌البلاغه نامه‌ای از مولا به پسرشان امام حسن علیه‌السلام آمده که سرشار از مفاهیم ارزشمند اعتقادی، تربیتی و… است. در بخشی از این نامه آمده: «با اینکه می‌دانستم از تنبیه و تذکر چندان خوشت نمی‌آید، اما این بد آمدن را بر کاری که ممکن است انجامش برایت زیان داشته باشد و مایه‌ تباهی ات شود، ترجیح دادم…». این نشان می‌دهد همیشه‌ تاریخ این‌گونه بوده که جوانان تذکر و نصیحت را دوست نداشته‌اند. با این حال بهره‌مندی از تجربه‌ی بزرگان شرط عقل است و لازمه‌ سعادت. اما امام معصوم هم که باشی باید تجربه‌ها و آموزه‌های ارزشمندت را در پوششی از سخن نرم و نیکو ارائه دهی تا شنیده و پذیرفته شود… خصوصاً اگر می‌خواهید به خیل جهادگران تبیین یا امر به معروف و نهی از منکر بپیوندید، از اثر زبان نرم و خلق نیکو و درک متقابل غافل نشوید. بیایید گاهی نهج‌البلاغه را ورق بزنیم و از کلام زیبا، آموزه‌های والا و منطق محکم مولایمان امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام توشه برگیریم.  

یک لباس عروس، از طرف بهترین بابای دنیا / مزون «عطیه» و کلی امر خیر! در همین نامه‌ای که حرفش را زدیم، مولا علی علیه‌السلام در تعبیری بسیار زیبا درباره‌ کمک به مستمندان، می‌فرمایند در واقع مستمندان هستند که به ما کمک می‌کنند و توشه‌ آخرت ما را به آن دنیا می‌رسانند: «پسرم، از نیکی کردن غافل نشو و توشه‌ راه آخرت را پیشاپیش بفرست… هرگاه در میان مستمندان کسانی را یافتی که کمکت کنند و توشه‌ات را از دنیا تا آخرت برایت بر دوش بکشند و در روز رستاخیز که بدان نیازمند هستی تحویلت بدهند، بی‌درنگ فرصت را غنیمت بشمار و با دستگیری از آنان بارت را به دستشان بسپار و تا می‌توانی بیشتر به درد دلشان برس و بهتر تیمارشان کن.» حالا گروهی از جوانان دغدغه‌مند پیدا شده‌اند که در گروه خیریه‌ «مهر مهدوی» مدام در حال توشه جمع کردن برای آخرت هستند. در آخرین اقدام‌شان هم گروهی راه انداخته‌اند باب دل زوج‌های جوان! این گروه به هر فردی که مراجعه کند، نیازمند و غنی، لباس عروس امانت می‌دهد که زوج ها برای یک شب استفاده، مجبور نشوند گران‌تومان پول بدهند. روال کار این طور است: یک ماه قبل از مراسم‌تان به سایت عطیه گالری (به این نشانی) می‌روید و لباس دلخواه‌تان را برای تاریخ موردنظر رزرو می‌کنید. لباس به مدت 72 ساعت تحویل شما خواهد بود و در ازای آن، کارت ملی یا شناسنامه و در موارد خاص، سفته به مزون می‌دهید. هزینه‌ اجاره‌ی لباس عروس سیصد هزار تومان است که برای شست‌وشوی لباس و برگشت به مزون، از شما دریافت می‌شود. البته این مبلغ هم ممکن است بسته به شرایط مراجعه‌کننده، کاهش پیدا کند یا حتی حذف شود. راستی اگر بخواهید شما هم می‌توانید لباس عروس‌تان را به خیریه‌ی «مهر مهدوی» اهدا کنید و در این امر خیر شریک شوید. کافی است به این یکی نشانی بروید. این طرح در حال حاضر در تهران، مشهد، اصفهان، اهواز و بیرجند اجرا شده و بناست به شهرها و استان‌های دیگر کشور هم برسد.  

خوزستان شوره‌زار نمی‌شود / شاخص سبزینگی‌ات متعالی! احتمالاً شما هم اخبار نگران‌کننده‌ای از گوشه و کنار شبکه‌های اجتماعی شنیده‌اید که حاکی از شوره‌زار شدن خوزستان است. ماجرا این است که عده‌ای موسوم به فعال محیط زیست ادعا کرده‌اند خوزستان به سمت شوره‌زار شدن پیش می‌رود. در حالی که اطلاعات مرکز آمار نشان می‌دهد سطح زیر کشت اراضی استان خوزستان از سال ۱۳۶۷ روند صعودی قابل توجهی را در پیش گرفته و طی ۳۳ سال گذشته رشد ۴۴ درصدی را تجربه کرده است. برخلاف ادعای آن افراد، شاخص سبزینگی ماهواره‌ای در پایین دست حوضه‌ آبریز کارون نیز در ۲۵ سال گذشته ۴۶ درصد رشد داشته است. در واقع خوزستان، نه‌تنها به سمت شوره‌زار شدن نرفته، که در حوزه‌ کشاورزی جهش مثبتی هم داشته است.  

فنس‌کشی جاده‌ سبزوار برای حفاظت از یوزها همین چند روز پیش بود که در جاده‌ «میامی سبزوار» که به قتلگاه یوزپلنگ‌ها تبدیل شده، یک یوزپلنگ ماده در اثر تصادف با خودرو تلف شد. دلمان بیشتر آنجا به درد آمد که خبردار شدیم یوزپلنگ کشته‌شده، باردار بوده و سه جنین در شکم داشته است. مخاطبان فارس با ثبت پویشی خواستار تخصیص بودجه برای حفظ یوزپلنگ آسیایی و ایمن‌سازی جاده‌ی شاهرود سبزوار شدند. این محدوده محل زندگی یوزهاست.   حالا رئیس سازمان محیط زیست اعلام کرده که قرار است برای حفاظت از یوزپلنگ‌ها این جاده فنس‌کشی شود. البته انتظار داشتیم فعالان محیط زیستی که به بهانه‌ یافتن یوز، این گونه‌ در معرض انقراض، در بیابان‌های این ناحیه سرک می‌کشیدند، محض ردگم‌کنی هم که شده، این حداقل کار را  سال‌ها قبل انجام داده باشند!  

قانون برای همه است؛ حتی برای شما دکتر عزیز! دیگر مردم عاصی شده بودند از اینکه برای یک ویزیت ساده باید همراه‌بانک‌شان را راه بیندازند یا حتی از مطب خارج شوند، به خیابان بروند و خودشان را به عابربانک برسانند و هزینه را کارت به کارت کنند! یا حتی وحشتناک‌تر؛ مثل عهد قلقلک میرزا، اسکناس بشمارند و تحویل منشی بدهند. چرا؟ چون این دسته از پزشک‌ها دستگاه کارتخوان ندارند؛ همان دستگاه کوچک و قابل‌حملی که فروشندگان مترو و دستفروش‌های کوچه و بازار هم دارند! که چه؟ عده‌ای از پزشکان قانون‌گریز، خون خودشان را رنگین‌تر از کارمند و کارگرجماعت تلقی کرده‌اند و تمایلی به پرداخت مالیات نداشته‌اند! اما خبر خوش کجاست؟ آنجا که رئیس سازمان امور مالیاتی اعلام کرد ۵۶۰۰ پزشک که در مطب‌شان دستگاه کارتخوان نداشته‌اند بر اساس گزارش‌های مردمی شناسایی و اسامی‌شان به سازمان نظام پزشکی اعلام شده است. همه در برابر قانون برابرند! حتی شما پزشک عزیز که دست‌بوس زحمات‌تان هستیم. در همان نامه‌ معروف که از ابتدای این بسته‌ خبر خوب، دست از سرش برنداشته‌ایم آمده: «اگر دلت نخواست شالوده‌ اندیشه‌ها و آزمایش‌های گذشتگانت را بپذیری، بایستی که پژوهش‌هایت در این زمینه‌ها آمیخته با تفهّم و تعلّم باشد. نه اینکه درباره‌  حق و باطل و حلال و حرام در ورطه‌ شک و شبهه دست و پا بزنی و بگومگوهای بیهوده را پیش بگیری.» و بگذارید در لفافه بگوییم که فرار مالیاتی هم گونه‌ای از حرام‌خواری و ادا نکردن حق‌الناس است. خیلی خیلی در لفافه!   هیچ‌کس نمی‌تواند سهم تو را بردارد! دنبال چه می‌دویم؟ چرا این‌طور بی‌مهابا و آسیمه‌سر؟ مگر باور نداریم که رزق و روزی دست خداست؟ تازه! نوعی از روزی هست که هر کجا باشی به اذن خدا تو را پیدا می‌کند و خودش را به تو می‌رساند. این جدا از آن روزی مقررشده‌ای است که باید به دنبالش بروی تا خداوند آن را به تو برساند. مولا علی علیه‌السلام در توضیح این دو نوع روزی خطاب به آقا امام حسن مجتبی(ع) می‌فرمایند: «پسرم! بدان که رزق و روزی بر دو گونه  است: یکی رزق و روزی که تو آن را می‌جویی و دیگری رزق و روزی که آن تو را می‌جوید و اگر به سراغش نروی خودش به سراغت می‌آید. چه زشت است فروتنی کردن به هنگام نیازمندی و جفا ورزیدن در عالم بی‌نیازی! بهره‌ تو از دنیایت همین بس که آخرتت را آبادان سازی.» البته که «از تو حرکت، از خدا برکت!»؛ اما قرار نیست در این حرکت، زمین و زمان را برای یک لقمه نان به هم بدوزیم و اجداد خلق‌الله را پیش چشم‌شان بیاوریم. هوای همدیگر را داشته باشیم تا خدا هم هوایمان را داشته باشد… پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید