مردم کوار در انتظار تحقق وعده های مسئولان/ خسارات سیل به منازل مسکونی و بخش کشاورزی جبران می شود؟

مردم کوار در انتظار تحقق وعده های مسئولان/ خسارات سیل به منازل مسکونی و بخش کشاورزی جبران می شود؟

مردم کوار در انتظار تحقق وعده های مسئولان/ خسارات سیل به منازل مسکونی و بخش کشاورزی جبران می شود؟

در مردادماه سال جاری بر اثر سیل، منازل مسکونی شهری و روستایی شهرستان کوار دچار آسیب و خساراتی در بخش کشاورزی و دامداری به محصولات زراعی و نهاده های دامی وارد شده است، مسئله ای که معیشت مردم و اقتصاد را تحت تاثیر قرار داده و لزوم حمایت جدی مسئولان را از اقشار آسیب دیده دوچندان می کند.

مردم کوار در انتظار تحقق وعده های مسئولان/ خسارات سیل به منازل مسکونی و بخش کشاورزی جبران می شود؟

به گزارش هشتمین کنگرۀ ملّی مهندسی عمران از کوار، در پی وقوع سیل در سال جاری خسارت هایی در حوزه کشاورزی، دامی و منابع طبیعی به مردم شهرستان کوار وارد آمد و برخی از منازل مسکونی شهری و روستایی تخریب و دچار آسیب شدند. 

زیرساخت های مسکونی ، شهر اکبرآباد و روستاهای هورباف، دره عسلو، ولی عصر وجلال آباد دچار آسیب شده و محصولات باغی و زراعی برخی روستاها خسارت جدی دید، مسئله ای که وظیفه مسئولان امر را در رسیدگی به اوضاع مردم آسیب دیده از سیل صدچندان می کند.

خبرنگار فارس ضمن گفت و گو با دو تن از خسارت دیدگان سیل اخیر، پاسخ مسئولان را در زمینه حمایت از اقشار آسیب دیده جویا شده است.

لزوم اعطای تسهیلات به صاحبان منازل آسیب دیده 

یکی از خسارت دیدگان سیل روستای ولی عصر به خبرنگار فارس اظهار داشت: تابستان امسال، پس از یک ساعت فارس باران، با وقوع سیل موجه شدیم، به طوری که آب با ارتفاع یک متر کل منزل را گرفته بود. همه وسایل خانه اعم از برقی، چوبی و کاغذی آسیب جدی دید.

وی افزود: کوچه ای که‌ ما در آن زندگی می کنیم فاقد جدول کشی و استانداردهای لازم بوده و با تعرض یکی از همسایگان به حریم عمومی رفت و آمد مردم، مشکلات عدیده ای از جمله ورود آب به منازل هنگام وقوع سیل، رخ می دهد.

او با اعتراض به اینکه بسته حمایتی هلال احمر پس از بیست روز به سیل زدگان این روستا رسید، گفت: انتظار می رود مسئولان با بازسازی معابر و توجه به حریم عمومی، مشکلات مردم را در زمان وقوع سیل حل نمایند.

وی هم چنین با اشاره به آسیب منزل مسکونی خود گفت: از سوی بنیاد مسکن، قول هایی مبنی بر وام بازسازی و تسهیلات بلاعوض به ما داده شد که هنوز خبری از آن ها نشده و ما خواستار تحق وعده های مسئولان پس از وقوع سیل مردادماه هستیم.

خسارت شدید به محصولات باغی و زراعی

یکی از کشاورزان کواری نیز راجع به خسارت سیل به محصولات کشاورزی خود به خبرنگار فارس گفت: من حدود ۴ هزار هکتار کشت ذرت قطره ای داشتم که آب نوارها، لوله ها، اتصالات و کشت را همراه خود برد. قبل از این، نیز بر اثر سرمازدگی انگور و گندم ما دچار سرمازدگی شده بود که اقدامی از سوی مسئولان در جهت حمایت از کشاورزان نشد.

این کشاورز خسارت دیده افزود: اتصالاتی که در سیل آسیب دید، بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان و تنها یک بخش از ضرر من بود. در صورتی که تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی به عنوان‌بالاترین سقف وام با سود ۱۸٪ با معرفی جهاد کشاورزی از سوی بانک تجارت به من داده شد.

این کشاورز کواری اظهار داشت: پس از مراجعه به فرمانداری شهرستان کوار، پاسخی که از آنها دریافت نموده ایم این است که ما اعتباری برای حمایت از کشاورزان خسارت دیده نداریم و کارتان را از جهاد کشاورزی پیگیری کنید.

پایان پیام/  

دیدگاهتان را بنویسید